Hos Orkla Foods Distribution Partner får du en markedsavdeling som har bygget og ivaretar en rekke av de største merkevarene og kategorilederne innenfor Food & Beverage i Norge.
Vår størrelse innen Food & Beverage gjør at vi har tilgang til en rekke ulike kilder til innsikt, fra større rapporter på meta-trender, til mer spesifikke trend-analyser for kategoriene. Dette er kunnskap som hjelper oss å forutse endringer i forbrukeradferd, og gjør oss i stand til å ta bedre beslutninger når marketingstrategier skal utvikles.
Hvilke forbrukertrender ser vi innenfor din kategori? Hvordan oppfører kunden seg når hun eller han kommer i butikk? Med egne kategori- og shoppereksperter vet vi til en hver tid hva som rører seg i hodet til shopperne og hvorfor de tar valgene de gjør.
Dette er helt sentral for marketing- og salgsavdelingen, som raskt kan sørge for at kunnskapen anvendes i konkrete markeds- og salgsaktiviteter ute i handelen.
Vi gjør også spesifikke analyser innenfor bestemte kategorier, tracker posisjoner og har tilgang til en rekke eksterne målinger.
Hver eneste dag er vårt salgsapparat til stede og følger med på hva som rører seg. Dermed fanger vi raskt opp konkurrerende promotion-aktiviteter og andre nyheter som påvirker din kategori og merkevare.
Gjennom tett samarbeid mellom salgskorps og marketing, med digitale verktøy for rapportering, kan vi raskt kan snu oss rundt med taktiske grep for å møte slike fremstøt.
Vi bruker også eventuelle Nielsen-rapporter og andre data-kilder i vårt analysearbeid slik at vi totalt har en svært god oversikt over hva som skjer innen Food & Beverage-kategoriene.
Basert innsiktsarbeidet utarbeider vi en fullstendig markedsplan ut fra dine mål og budsjetter. Her ser vi på hvilken posisjon vi ønsker å ta i markedet, setter konkrete og ambisiøse salgsmål og utvikler detaljerte aktivitetsplaner sammen med våre Key Account Managere.
Ut fra ditt budsjett finner vi den kanalmiksen og kampanjeplanen som gir mest gjennomslag. Med alt fra nykommere til kategoriledere i porteføljen, er vår marketingavdeling eksperter på å sette sammen og optimalisere alt fra enkeltaktiviteter i butikk til større 360-kampanjer.
En markedsplan er lite verdt om den ikke tas ut i praksis. Aktivitetene skal treffe riktig publikum med riktig budskap, der de er og når de er mottakelige for det.
Våre kampanjer følger forbrukeren hele veien fra forskjellige skjermer og utendørs og inn i hylla. I kanalmiksen inngår tradisjonelle så vel som nye flater, der stadig mer avansert reklameteknologi tillater oss å segmentere mottakerne og målrette spesifikke budskap.
Teknologien gjør også at vi kontinuerlig kan måle alle aktiviteter og optimalisere mot salg underveis.
Som en av Norges aller største annonsører har Orkla Foods Distribution Partner tilgang til den beste kompetansen og gode rabattene hos mediehusene – noe som igjen kommer din merkevare til gode!