Et av Norges største salgskorps, gode rabatter på mediekjøp, en velfungerende driftsorganisasjon og prioritet både i handelen og hos andre partnere.
Det lønner seg å være på lag med oss!
Som distributør av en rekke kategoriledere, oppleves Orkla Foods som en kompetent og relevant aktør i bransjen.
Våre kundeteam har gode relasjoner til handelen, har en tett dialog med de relevante kontaktpersonene og tar initiativer for å vokse hele kategorier – noe som kommer kundene til gode.
Det at vi blir vurdert som en god partner av handelen, er med på å sikre et godt samarbeidsklima også for din merkevare.
Orkla er en av de største reklamekjøperne i Norge. Til en hver tid vil du finne store Orkla-kampanjer på tvers av tradisjonelle og nye digitale kanaler, og takket være dette volumet får vi betydelige rabatter hos alle de store mediehusene.
Størrelsen gjør oss også til en prioritert kunde hos våre mediebyråer som er eksperter på å finne de flatene som matcher og sikrer størst eksponering for ditt budskap.
Som kunde av Orkla Foods Distribution Partner, kommer du også innunder disse avtalene og kan nyte godt både av rabatter og kompetanse.
Stort sett hver eneste uke har de fleste butikkene i Norge besøk fra våre selgere. De sikrer at listing og alle avtaler overholdes, men enda mer handler det om å være gode rådgivere og se etter de mulighetene som gjør at kundene våre kan selge enda flere produkter.
Salgskorpset i Orkla Foods Distribution Partner måles nemlig daglig på salg, kjenner alle mekanismene for hva som driver mersalg og opererer mer som on site-vekstkonsulenter som tar de nødvendige grepene for at din merkevare skal bli valgt.
Salgskorpset kan også rapportere tilbake til resten av ditt team om hvordan konkurrenter aktiviseres, slik at marketing og key account manager i sanntid kan initiere taktiske mot-aktiviteter om nødvending.
Dermed blir salgskorpset din forlengede arm der det endelige slaget står.
Vi håndterer i dag over 30 merker. De aller fleste er Orkla Foods merker, som vi produserer og eier selv. I tillegg distribuerer vi Quaker, Tropicana og Snack a Jacks.
Dette krever gode og velfungerende rutiner gjennom hele verdikjeden, fra prognostisering til kunde- og forbrukerservice.
Vi har også en egen kommunikasjonavdeling, som har lang erfaring med mediekontakt og -eksponering. Kommunikasjonavdelingen er også ansvarlig for våre beredskaprutiner, som tilbaketrekninger og andre oppgaver relatert til krisehåndtering.