Kunden har alltid rett! Vi setter derfor stor pris på at handelen selv vurderer oss blant topp 3-leverandører på de områdene som er viktige for oss og ikke minst deg som kunde.
Blant 57 leverandører ble Orkla Foods Norge i 2017 vurdert til andreplass innen Category management, tredjeplass på Instore Activities, og tredje best totalt blant alle leverandører – kun slått av vårt eget søsterselskap Orkla Home & Personal Care (tidligere Lilleborg Dagligvare) og meierigiganten Tine.
Undersøkelsen ble gjort blant 173 kjedekontakter fra NorgesGruppen, Rema 1000, Coop Norge og Bunnpris, som en del av Kantar TNS (tidligere TNS Gallup) årlige ReMark-undersøkelse: Norges ledende verktøy for å måle hvordan handelen oppfatter de ulike leverandørene på tvers av kategorier.
I tillegg gjennomførte Spirit Gruppen 35 dybdeintervjuer av butikksjefer og kjøpmenn i 2018 om hvordan de opplever møtet med leverandører. Der kommer det tydelig frem at Orkla og Tine blir vurdert som de to beste leverandørene, som er inne på topp-3 listen for samtlige parametere.
Orkla blir spesielt trukket frem når det gjelder hvem som er best på kampanjer og gjennomføring i butikk, og ikke minst: Vi kommer også på topp når de vurderer hvem som er den mest lønnsomme leverandøren å jobbe med.